Herní společnosti od amerických politiků obdržely dopisy, ve kterých jsou žádány, aby lépe chránily mladé hráče před online riziky a predátorským designem her, tedy loot boxy a mikrotransakcemi.

Dopis napsali tři členové Kongresu a adresovali je vedoucím jednotlivých společností. Ti mají vysvětlit, jaké změny provádějí na základě nové britské legislativy na ochranu dětí na internetu. Podělit se mají také o informace, jaký vliv budou mít změny na jejich produkty v USA.

Nový britský zákon, známý jako Age Appropriate Design Code (AADC), má ve Spojeném království vstoupit v platnost 2. 9. po dvanáctiměsíčním přechodném období. Cílem je zajistit bezpečnost údajů dětí na internetu a také zakázat společnostem používat taktiky, jako jsou loot boxy, jako metodu prodeje zboží dětem.

Zákon se nevztahuje na děti v USA. Přesto dopis obdržely firmy se sídlem v USA. Mezi nimi Microsoft, Blizzard, Sony a Take-Two Interactive.

„Je nezbytné, aby Kongres urychleně jednal a přijal silný zákon o ochraně soukromí dětí a dospívajících v 21. století,“ napsali američtí politici. V dopise naléhavě žádají společnosti, aby na americké děti a dospívající rozšířily všechna vylepšení ochrany osobních údajů, která zavedou v souladu s AADC.

Podle amerických zákonodárců vedou mikrotransakce ve hrách k vysokým účtům na kreditních kartách rodičů. Loot boxy jdou ještě dál, vybízejí k nákupu ještě předtím, než dítě ví, co balíček obsahuje, podobně jako hazardní hry, uvedli s tím, že děti jsou obzvlášť zranitelné vůči manipulaci a nátlaku vrstevníků.

Členové kongresu se v dopise věnují také sociální interakci v online hrách a zdůrazňují potřebu přísnějšího nastavení ochrany soukromí dětí na internetu. Chaty mají umožňovat kyberzločincům manipulovat konverzace a získávat podrobné osobní informace.

V USA již platí některé právní předpisy, které chrání soukromí a údaje dětí na internetu. Zákon o ochraně soukromí dětí na internetu (Children's Online Privacy Protection Act, COPPA) se vztahuje na děti ve věku do 12 let a chrání je před určitými riziky spojenými s hraním online a zakazuje shromažďování, používání nebo zveřejňování osobních údajů dětí bez oznámení nebo souhlasu rodičů. Vzhledem k tomu, že děti vstupují do dospělosti až v 18 letech, je pravděpodobně nutné, aby politici i společnosti dělali více pro ochranu mladých lidí.