Budovatelskou strategii Caesar z roku 1992 si vybavuji ještě dnes. Jako kluk jsem sledoval tátu při hraní a postupně se stával římským guvernérem i já a snažil se budovat starověké římské město, obchodovat s ostatními a s dalšími válčit. Pokud na hru Caesar vzpomínáte, případně se vám vybaví Pharaoh, tak české studio Nepos Games chystá podobnou záležitost.

Nebuchadnezzar je klasická izometrická budovatelská strategie, která vám umožní prožít historii a kulturu starověké Mezopotámie. Během kampaně se ujmete správy mnoha významných a historických měst, včetně mnoha nádherných monumentů. Těšit se můžete na ručně dělanou 2D stylizovanou grafiku a čtverečkové mapy.

„Naší největší inspirací jsou budovatelské hry jako Pharaoh a další ze skvělé série budovatelských strategií od Impressions Games. Myslíme si, že ručně dělaná 2D stylizovaná grafika má své místo i v dnešním světě. Stejně jako izometrická budovatelská strategie. Zároveň jsme ale nechtěli udělat pouhý klon úspěšné hry. Rozvinuli jsme proto stávající herní mechaniky, přidali některé nové a doufáme, že jsme přinesli svěží vítr do tohoto žánru,“ píšou vývojáři z Prahy na svém blogu, kde odhalují, že jsou dva kolegové, kteří se víceméně celý profesní život věnují tvorbě her - Broken Sword 5, Euro Truck Simulator 2 a American Truck Simulator. Vždycky chtěli vytvořit vlastní úspěšnou hru. Proto už několik let ve svém volném čase pracují na titulu Nebuchadnezzar. Nedávno dokonce odešli z SCS Software, aby se projektu věnovali naplno.

„Hráčovým úkolem je zajistit produkci surovin a jejich logistiku od těžby a zemědělství až po finální výrobky sloužící obyvatelům města. K optimalizaci chodu města má hráč k dispozici mnoho nástrojů. Zároveň má maximální přehled o potenciálních problémech, které tak může řešit nebo jim předcházet. Hra je přístupná nováčkům žánru i je výzvou pro zkušené stratégy toužící po maximální efektivitě.“

Nebuchadnezzar nabídne hlavní kampaň s 16 historickými misemi, které pokryjí původní osídlování dané oblasti až po dobytí Babylonu Peršany v 6. století př.n.l. Každá mise má pokrýt důležitou etapu historie Mezopotámie a k jejímu splnění se musíte věnovat rozličným úkolům, včetně budování historických monumentů významných pro danou oblast a období. Monumenty mají být komplexní a budete je moci nejen stavět, ale také navrhovat v in-game editoru. Ten vám dovolí navrhnout stavbu před barevné ladění až po finální detaily. Záleží pouze na vás, zda se budete držet historie nebo přijdete s úplně novým stylem.

Dobrou zprávou je, že je hra od svých základů navrhovaná a designovaná pro plnou podporu modifikací. Budete schopni vytvářet vlastní budovy, zboží, monumenty nebo i celé mise a kampaně. „Všechny konfigurační soubory jsou psané v přehledném jazyce Lua. Samozřejmostí je plná podpora pro lokalizaci modů. Nebude tedy problém vytvořit mód s více jazyky nebo dodání dalšího jazyku později. To samozřejmě platí i pro základní hru,“ dodávají tvůrci.

Nebuchadnezzar vyjde v létě 2020, případně na podzim téhož roku. V současné době není v plánu early access. Pokud k předběžnému přístupu dojde, tak pouze v případě, že hra bude hotová po obsahové stránce. Steam uvádí české titulky.