CD Projekt RED to má se Cyberpunkem 2077 poněkud těžké a není moc věcí, které bychom mohli říct, jež už nebyly zmíněny. Hra se vrací ve velkém počtu, na konzolích staré generace působí přinejlepším dezolátně a i měsíc po vydání se stále objevuje řada menších i zásadních problémů, které mnohým brání v užívání si jinak nepopiratelné krásy Night City.

Jen den po oznámení, že si polský úřad na celou tuhle situaci posvítí, se snaží spoluzakladatel CD Projektu RED, Marcin Iwiński, zachovat tvář pomocí nového příspěvku a videa, v němž vyobrazuje plány studia do budoucna, připomíná, že kvalita her je jejich největší prioritou a snaží se vysvětlit, kde se vlastně v tom všem stala chyba.

Navzdory dobrým hodnocením PC verze nesplnila konzolová verze Cyberpunku 2077 standardy kvality, které jsme chtěli. Já a celé vedení se za toto omlouváme,“ zmiňuje Iwiński ve videu. „Prosím, nemějte to za zlé nikomu z našeho týmu. [...] Já a rada jsme hlavními rozhodovateli a bylo to naše rozhodnutí hru vydat.

Ve videu i příspěvku dále popisuje, proč to vlastně dopadlo takhle. Zmiňuje, že jde o obrovský projekt a že se snažili nejen narvat velký počet systémů a unikátních věcí do relativně „malého“ prostoru, který navíc nemohli roztáhnout na širokou pláň, a tudíž ušetřit na výkonu; ale také, že bylo jejich cílem udělat hru na počítači krásnou, a poté ji přizpůsobit pro konzole především staré generace.

Ačkoli se to nemělo zdát velmi náročné, tak ve finále bylo a hlavním viníkem horší optimalizace má být systém streamování dat na starých konzolích, které mají limitace zejména v rychlosti disků. Jde o systém, který neustále podle potřeb vylepšovali, a to konkrétně z toho důvodu, že se toho ve městě děje opravdu hodně a celá hra je víceméně bez načítání. Každé vylepšení navíc vyžadovalo svou dávku testování, které zkrátka nebylo schopné zachytit všechny problémy, s nimiž se hráči potýkají.

Marcin Iwiński ve videu také odůvodňuje, proč se konzolové verze na recenzi odesílaly tak pozdě po té počítačové, respektive tak blízko datu vydání. Jejich plánem bylo odesílat hru dříve, ale každý den dělali velký pokrok ve vylepšení konzolových verzí a stále to oddalovali. Jejich celkovým snahám navíc nepomohla pandemie koronaviru, která zaměstnance studia nutila pracovat z domova.

PLÁNY DO BUDOUCNA

Druhá polovina videa a textového článku se zaobírá především plány do budoucna a co CD Projekt RED chystá k vylepšení celé situace. Do deseti dnů by měl vyjít jeden z dříve slibovaných větších patchů a jeden ještě větší v průběhu příštích týdnů. Kromě toho se máme dočkat větších i menších pravidelných oprav.

Tento již zmíněný závazek ke kvalitě studia nicméně také znamená, že došlo k odložení DLC zdarma i upgradu pro next-gen konzole. Zatímco DLC mají přijít až po těch největších opravách, což zjevně potrvá ještě alespoň pár měsíců, vylepšení pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S máme čekat někdy v druhé polovině letošního roku.

SHRNUTÍ ČLÁNKU V INDIAN NOW