Jen málokdy vidíme, že se větší herní společnosti při vydání next-gen aktualizací, velkých rozšíření či remasterů ohlížejí na podporu moddingu na PC. Zaklínač 3: Divoký hon a jeho nadcházející next-gen update ale představuje právě jeden z těch vzácných případů. Studio CD Projekt RED totiž oznámilo, že při vývoji aktualizace otestovalo ve spolupráci s modderským týmem Yigsoft desítky populárních modů, aby zjistilo, jaké modifikace zůstanou funkční a jaké si vyžádají další úpravy.

Tvůrci upozorňují, že aktualizace hry nutně vyžaduje úpravu určitých souborů, a tak se může stát, že mod, který závisí právě na změněných souborech, nebude fungovat. A jelikož se v CD Projektu RED chtěli soustředit na vydání co nejlepší aktualizace bez kompromisů a od zveřejnění posledního patche pro PC verzi Zaklínače 3 uběhlo už několik let, rozbití některých modů se zkrátka nedalo vyhnout.

Nemalé množství modifikací je však nadále funkční, jak dokazuje rozsáhlý seznam výsledků, který CD Projekt RED zveřejnil. Studio sice varuje, že seznam nemusí být zcela přesný, protože jednotlivé mody byly postupně testovány ještě v průběhu vývoje next-gen aktualizace, ale i tak by měl nabídnout dobrou představu, co očekávat. Zvlášť když je často uvedeno, jaká je příčina nefunkčnosti. Povětšinou se jedná o problém se skripty, které byly pozměněny kvůli přidání nového úkolu, jenž hráče seznámí s předměty inspirovanými seriálem Zaklínač od Netflixu.

Tým expertů na modding, jehož služby CD Projekt RED využívá, by měl každopádně na fórech studia pomáhat modderům s problémy a nabízet rady, a co víc, společně s next-gen aktualizací bude vydána také aktualizovaná verze oficiálních, avšak dost základních modderských nástrojů dostupných pod názvem ModKit. O něco později má přijít také nová verze o poznání rozsáhlejšího, původně komunitního modovacího editoru WolvenKit pro Zaklínače 3, který má na svědomí modder Bence a jeho tým.

Vývojáři rovněž při této příležitosti potvrdili, že do next-gen aktualizace Zaklínače 3 přímo zakomponovali některé populární modifikace, i když jejich dostupnost se může lišit v závislosti na platformě. Studio vždy před použitím zvolených modů získalo povolení od jejich autorů, kteří budou uvedeni i v závěrečných titulcích hry. Mody byly interně přepracovány a optimalizovány podle potřeby a samotný titul byl upraven tak, aby s nimi byl zcela kompatibilní.

Jak už jsme zmínili v úvodu, taková péče o moddery je na AAA scéně herního průmyslu dost vzácná, takže jde o krok, za který CD Projekt RED rozhodně zasluhuje pochvalu. Doufejme tedy, že situace s funkčností různých modů nebude po vydání next-gen aktualizace 14. prosince/decembra horší, než se v tuto chvíli zdá, a že nám moddeři i v budoucnu nabídnou novinky, jež ukážou, že se ta péče vyplatí.