Polská skupina CD Projekt se chce v budoucnu zaměřit na vývoj revolučních RPG, které se dostanou do srdcí hráčů po celém světě. Známé studio se chce stát jedním ze tří nejuznávanějších vývojářů a zajistit svým značkách trvalé místo v globální popkultuře.

CD Projekt hodlá od roku 2022 vyvíjet projekty paralelně a začít s propagací svých her mnohem blíže k jejich vydání.

Informace byly zveřejněny v rozsáhlé prezentaci. Z té se dozvídáme o strategii pro nadcházející roky, které samozřejmě zahrnují značky Zaklínač (The Witcher) a Cyberpunk.

ROK 2021: CYBERPUNK 2077, ZAKLÍNAČ A GWENT

Začneme Cyberpunkem 2077. Prioritou pro vývojáře je opravit hru. V letošním roce máme očekávat zejména patche, aktualizace a bezplatné dodatečné balíčky. Dojde také na vylepšenou verzi Cyberpunku 2077 pro novou generaci konzolí.

Vypadá to, že na letošní rok CD Projekt nepočítá s placenými rozšířenými Cyberpunku 2077. Ty se mají nést v duchu expanzí Srdce z kamene a O víně a krvi pro Zaklínač 3.

Pokud vás zajímá samostatná multiplayerová část Cyberpunku 2077, tak tento projekt byl revidován a důraz je kladen na vytvoření technologie, která jednoho dne umožní dostat online prvky do všech značek společnosti.

Na druhou polovinu roku se plánuje vydání next-gen verze hry Zaklínač 3: Divoký hon. Ta by měla pravděpodobně umožnit vychutnat si dobrodružství Geralta z Rivie na PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S ve vyšších snímcích za sekundu a s využitím nových technologií, například ray-tracingu pro lepší efekty.

V následujících měsících vyjde také mobilní hra The Witcher: Monster Slayer a fanoušci karetního Gwentu mohou počítat s další podporou.

Přečtěte si také: Jak se změnil Cyberpunk 2077 po patchi 1.2 na PC a konzolích?

NOVÉ PROJEKTY A ZMĚNY VE SPOLEČNOSTÍ

Práce na nových projektech CD Projektu RED začne paralelně v roce 2022. Do té doby chce polská společnost změnit způsob marketingové kampaně. O nových hrách se dozvíme blíže k jejich vydání - podobně funguje Bethesda. To zajistí, že uvidíme skutečné záběry z her, a ne koncepční materiály. Právě to se stalo u Cyberpunku 2077.

„Z našich marketingových a PR kampaní pro Cyberpunk 2077 jsme se naučili mnoho a vidíme věci, které se v budoucnu změní. Do budoucna budou marketingové kampaně mnohem kratší. S ukázkami jako jsou trailery, demo nebo detaily o mechanikách počkáme a budeme je zveřejňovat mnohem blíže k vydání hry,“ objasnil výkonný ředitel Michał Nowakowski.

Nowakowski také potvrdil, že v budoucích ukázkách budou spravedlivě zastoupeny všechny platformy, na něž konkrétní hra vyjde.

V budoucnu by měly vzniknout RPG tituly s mezidruhovými prvky. To znamená, že půjde o hry s obsahem pro jednoho hráče i online multiplayerem. Plus studio chce své značky rozšiřovat do dalších ekosystému, tj. mobilní hry.

RPG pro jednoho hráče byly, jsou a zůstanou naší prioritou,“ zdůrazňuje prezident CD Projektu a dodává, že vnímají obrovský potenciál Zaklínače a Cyberpunku a chtějí rozšířit dosah těchto značek do nových oblastí, médií a typů obsahu. To zahrnuje nejen mobilní hry, ale také filmy, animované projekty, muzikály, komiksy atd.

V neposlední řadě dojde k vylepšení a centralizaci technologie REDengine.

„Chceme si být jisti, že můžeme pracovat na dvou světových značkách současně a zároveň zajistit špičkovou kvalitu našich produktů,“ prohlásil Pawel Zawodny, CTO v CD Projektu. Ve svém proslovu zdůraznil technologický pokrok a vytvoření univerzálního týmu kombinujícího různé specializace a kompetence. Tento tým bude nápomocen jednotlivým vývojovým týmům napříč projekty, aby mohl přispět ke klíčovým aspektům vývoje. Všechny tyto změny mají za cíl umožnit paralelně pracovat na několika hrách a rozšiřovat AAA tituly od roku 2022. Aby to bylo možné, musí firma organicky růst.

CD Projekt RED se pochlubil novým interním pracovním systémem. Jmenuje se RED 2.0 a je popisován touto formou: Rychlejší interakce, transparentní komunikace a plynulejší tok informací. Má jít o transformaci studia, jež umožní rozdělit vývojová studia na jednotlivé týmy. Ty budou paralelně vyvíjet značky Zaklínač a Cyberpunk v kvalitě revolučních RPG, které se dostanou do srdcí hráčů po celém světě. Známé studio se chce stát jedním ze tří nejuznávanějších vývojářů a zajistit svým značkách trvalé místo v globální popkultuře.

Přečtěte si také: Ze studia Digital Scapes se stává CD Projekt RED Vancouver

„Chceme zlepšit způsob, jakým vytváříme hry. Chceme neustále zlepšovat pracovní prostředí pro každého člena týmu. Chceme se více zaměřit na to, jak spolupracujeme na vytváření skvělých her,“ prohlásil Adam Kiciński, šéf CD Projektu. O krizi vedoucí polské společnosti nemluví. Místo toho zmínil školení zaměstnanců v otázkách duševního a fyzického zdraví.

Každý rok se máme od CD Projektu dozvědět, co mají v plánu. Současný plán zahrnuje i podporu online komunit v rámci GOG Galaxy a spolupráci s jinými týmy, takzvaný outsourcing. To už se nebude týkat studia Digital Scapes z Vancouveru. S ním CD Projekt spolupracuje od roku 2018, pomáhalo s vývojem Cyberpunku 2077. Nyní ho polská společnost kupuje.

PRODEJ ZAKLÍNAČE

CD Projekt se nezapomněl pochlubit prodeji série Zaklínač. Na grafu nám ukázal, že celá série prodala více než 50 milionů kusů. Nejvíce se pochopitelně dařilo třetímu dílu společně s placenými příběhovými rozšířeními.