Ve Square Enix nejednou hovořili o zklamání z prodejů velkých západních her. Analytici vysvětlovali, že japonská společnost často měla velké oči a až nesmyslné nároky. Nakonec se rozhodla zbavit třech velkých studií a za 300 milionů dolarů se rozloučit s týmy Crystal Dynamics, Eidos Montreal a Square Enix Montreal.

Před několika hodinami jsme se mohli podívat na časovou osu série Tomb Raider, která od roku 1996 prodala 88 milionů kusů her. Teď tady máme Deus Ex. Tahle příběhově orientovaná RPG akce se zrodila v roce 2000 a poslední díly se moc dobře neprodávaly. Dle obrázku mají Human Revolution, Mankind Divided a Directors Cut na kontě pouze přes 12 milionů kusů (do konce roku 2021).

V recenzích hry získaly v průměru 83 procent. To placené mobilní tituly Deus Ex: The Fall a Deus Ex: GO zaznamenaly dva miliony stažení.

Jak vidno, v případě Deus Ex můžeme mluvit o zklamání. Vývoj byl dle všeho dost nákladný, ale hry se zázračně neprodávaly. Doufejme, že to změní švédská Embracer Group, která má s Larou Croft a Adamem Jensenem jistě velké plány.

Už nějakou dobu víme, že v Crystal Dynamics chystají nové dobrodružství Lary Croft v Tomb Raider za využití moderního Unreal Enginu 5, zatímco zástupci Eidos Montreal mluví o několika projektech postavených v Unreal Enginu 5. Tak uvidíme, co si pro nás tvůrci her Thief, Deus Ex a Marvel's Guardians of the Galaxy připraví.

Nicméně, přední zahraniční novináři i analytici se už dlouho shodují, že Square Enix nevěděla, jak se svými západními značkami naložit. Nikdy je nedokázala pořádně prodat, přitom je v nich velký potenciál, souhlasíte?