Pokud nemáme mezi čtenáři opravdové herní veterány, málokdo si nejspíš vzpomene na Carrier Command, strategickou hru z roku 1988, kterou vytvořilo studio Realtime Games a která postupně vyšla například na Amigu, Atari ST, MS DOS, Commodore 64 nebo ZX Spectrum. O poznání více hráčů by si však mohlo vzpomenout na projekt Carrier Command: Gaea Mission od Bohemia Interactive, jenž fungoval jako jakýsi remake či duchovní nástupce originálu. Gaea Mission vydaná v roce 2012 však příliš velkou díru do světa neudělala, a tak značka Carrier Command na další léta zase zmizela. Dokud ji neoživila společnost Microprose plnohodnotným druhým dílem.

Carrier Command 2 je k dostání na Steamu od minulého týdne, přičemž slibuje podobný koncept jako původní hra i Gaea Mission, s tím rozdílem, že tvůrci z týmu Geometa hru od Bohemia Interactive nijak neřeší a snaží se navazovat pouze na originál z roku 1988. Tomu odpovídá prostý název titulu, stejně jako poměrně jednoduchá grafická stránka.

Hra zkrátka cílí na veterány, kteří nechtějí nic jiného, než ujmout se ovládání futuristického křižníku, vysílat z něj několik typů vzdušných a obojživelných vozidel a s jejich pomocí dobývat ostrovy, a to v boji proti umělé inteligenci i ostatním hráčům. Nejen ze spíše kladných uživatelských recenzí na Steamu lze však vyčíst, že se jedná o primárně multiplayerovou hru, v níž se vyplatí mít k ruce spíše co největší počet živých hráčů, a to z důvodu nedotažené umělé inteligence. Mnoha zákazníkům se nezamlouvá ani vysoká cena, stanovená na 41,99 euro (dočasně je hra na Steamu k dostání s 20% slevou).

Carrier Command 2 každopádně slibuje hráčům spojení strategie, plánování, týmové spolupráce a simulace vozidel, v němž záleží především na vašem rozhodování a schopnostech při dobývání celého souostroví. Můžete získávat informace z radaru vámi vyslaných vozidel, různými způsoby útočit na nepřátele, využívat a bránit zdroje a tím udržovat zásobovací linii. Nechybí ani tradiční možnost chopit se řízení jednotlivých vozidel, která z křižníku vyšlete do boje.

K dispozici je také podpora virtuální reality, tu však zatím doprovází velmi negativní reakce. Celkově tedy zatím působí plnohodnotné pokračování Carrier Commandu z roku 1988 jako titul určený velmi specifické cílové skupině, na němž je však stále co zlepšovat. Což se koneckonců dalo říct i o Carrier Command: Gaea Mission, jak dokazuje například naše prehistorická recenze. Přinejmenším soundtrack byl ale nádhera.