Koupě Activisionu Blizzard společností Microsoft za 68,7 miliardy dolarů je velká věc, jež musí projít složitým a komplikovaným procesem. Při něm se posuzuje, zda akvizice nebude mít negativní dopad na herní průmysl, dokonce i na spotřebitele. A právě z toho důvodu byla oslovena konkurenční Sony.

Názor Sony zajímal správní radu pro hospodářskou ochranu Brazílie (CADE). Sony upozornila zejména na značku Call of Duty, kterou podle vedení japonské korporace nelze nahradit. Sony považuje Call of Duty za blockbuster, za zásadní značku, která ovlivňuje hráče při výběru konzole.

Sony upozorňuje na studii z roku 2019. Call of Duty se jako jedná videoherní značka dostala do první desítky všech zábavních značek a zařadila se po bok takových mocností, jako jsou Star Wars, Game of Thrones, Harry Potter a Lord of the Rings.

„Žádný jiný vývojář nemůže věnovat vývoji her tolik prostředků a odborných znalostí. I kdyby se jim to podařilo, hra Call of Duty je pevně zakořeněná, takže ji žádný soupeř – ať už jakkoli významný – nemůže předstihnout,“ uvádí Sony.

„Hra Call of Duty byla v uplynulém desetiletí téměř každý rok nejprodávanější hrou a v drtivé většině případů je nejprodávanější hrou svého žánru. Je synonymem pro střílečky z první osoby a v podstatě definuje tento žánr,“ myslí si Sony a dodává, že vzhledem ke komunitám, které se v CoD vytvářejí, tak je přinejmenším nepravděpodobné, že by hráči přešli k alternativním hrám, ztratili by totiž přátele.

Jinými slovy, Sony ani Microsoft nemají v katalogu svých exkluzivit takto silnou značku, která by rozhodujícím způsobem změnila poměr sil ve prospěch jedné z konzolí. To dokazuje i angažovanost hráčů na sociálních sítích: Call of Duty má na Facebooku přes 24 milionů sledujících oproti 7 milionů u Battlefieldu od Electronic Arts. Na Instagramu je to 12 milionů sledujících oproti 2 milionům u Battlefieldu.

Sony ve vyjádření zmiňuje ještě další zajímavosti. Na každém dílu Call of Duty má pracovat přibližně 1200 lidí a dalších 1500 lidí se podílí na vydávání a distribuci. Samotná značka Call of Duty má tak více vývojářů, než zaměstnává většina videoherních společností v celém svém vývojovém portfoliu, včetně AAA studií. Navíc Activision má v plánu přijmout další vývojáře, takže očekává, že CoD bude ještě silnější.

Takové argumenty Sony se dali čekat, když má s Activisionem Blizzard uzavřenou dlouhodobou smlouvu ohledně exkluzivního obsahu, mimo jiné na konzolích PlayStation je jako první spuštěna beta nového dílu. Opomíjeny nejsou ani různé bonusy, zejména v minulosti.

Na druhou stranu sluší se připomenout, že Microsoft se už dříve zavázal k tomu, že Call of Duty bude nadále vycházet na konzole PlayStation. Později se ale objevily informace, že Activision Blizzard je smluvně zavázán vydat na konzole PlayStation pouze další tři díly Call of Duty, včetně letošního Modern Warfare 2.