Každoroční příděl nové Call of Duty hry ani letos neporuší tradici, a tak se na konci října můžeme těšit na Call of Duty: Modern Warfare. Ne, nejedná se o remake původního kultu z roku 2007, nýbrž o reboot série. Modern Warfare tehdy utnul šňůru her odehrávající se ve druhé světové válce a zakotvil v moderní válce. Nyní se tak děje znovu, avšak neposouváme se do budoucnosti, ale do minulosti. K tomu navíc máme počítat s tím, že se máme připravit na hodně realistickou a tvrdou tvář války.

Call of Duty: Modern Warfare se bude odehrávat na území Evropy a Středního východu, kde probíhají boje mezi nejlepšími mezinárodními jednotkami na světě a povstalci říkající si "bojovníci za svobodu". Jak už jsme napsali v předešlém článku, tento kontrast se v samotném gameplayi velmi projeví. Nehrozí tedy situace, že je jedno, jestli zrovna hrajete za tu anebo tamtu stranu. Coby profesionální voják budete mít lepší vybavení a početní výhodu, zatímco povstalec bude hrát "po partyzánsku", čili zákeřně, v početní nevýhodě, s horším vybavením apod. 

Časově se budeme pohybovat v tomto roce, tedy 2019, rok po událostech z Modern Warfare 3. I díky rebootování série se pravděpodobně nebudeme pohybovat ve stejném světě, který původní Modern Warfare trilogie nastavila, jen si z něj vezme jeho přední aspekty, mezi nimiž nesmí chybět legendární kapitán Price. Ten v rebootu prošel omlazením, soudě podle záběrů z prvního traileru, a změna přišla i na dabingu, čehož si šlo v ukázce taktéž všimnout. Namísto Billa Murrayho přichází jako předloha herec Barry Sloane, kterého můžete znát jako Joa Gravese ze seriálu Seal Team 6 (Six).

V Evropě i na východě se válčí a teroristické útoky už nejsou ojedinělými událostmi. V původní trilogii Infinity Ward pracovalo s nepříjemnou situací a jejím stupňováním, nyní se přidává na tlaku, a to opravdu hodně. Novináři, kteří měli možnost vidět prezentaci hry za uzavřenými dveřmi, se celkem shodují v tvrzení, že nový Modern Warfare bude opravdu násilnou hrou. Potvrzují se tak předešlá slova, že inspirace se bere z mise No Russian z druhého dílu, v níž jste museli na jednom ruském letišti spáchat totální masakr na civilistech. Narozdíl třeba od Ubisoftu, který se stáhnul z vyobrazením tvrdé politiky ve svých hrách, Infinity Ward se toho nebojí.

"Je to Modern Warfare," řekl režisér kampaně Jacob Minkoff serveru PCGamesN. Podle něj se herní vývojáři bojí dotýkat se důležitých témat. Bojí se stejně jako v případě No Russian. Dle svých zkušeností v herním průmyslu Minkoff tvrdí, že nálada je taková, že se nemají dělat věci, jaké jsou vidět například v seriálu Homeland (česky Ve jménu vlasti). Minkoff se u tohoto projektu pohybuje i díky tomu, že se narušilo pravidlo, co hry smí nebo nesmí ukázat, a že jdou na trh prostě s něčím novým, za což se nebudou stydět. Cílem studia je zasáhnout lidi, co nejvíc to půjde. Do vývoje byla zapojena spousta lidí z různých částí světa, která pomohla vývojářům se správným pojetí daných událostí. Samozřejmě nebudou 100%, ale budou se k tomu chtít přiblížit.

Svým způsobem se Call of Duty: Modern Warfare bude trochu podobat Rainbow Six: Siege, protože z hlediska realistického pojetí hry se můžeme těšit například na možnost prostřelit určité materiály a zasáhnout protivníka v druhé místnosti. S možností prostřelit cihly nepočítejte. Kromě toho každá zbraň ve hře má své vlastnosti, čili fyzika zodpoví, jak moc danou zeď z dané vzdálenosti s danou zbraní poškodíte.

A ještě jednou: díky/kvůli realistickému pojetí hry se ve hře neobjeví jinak populární zombie mód. Infinity Ward tvrdí, že předešlé díly působily poněkud nekonzistentně. Jako příklad se může uvést Black Ops 4: klasická multiplayerová složka, Blackout mód (battle royale) a Zombies - propojenost mezi nimi není a hra tak nepůsobí jako jeden celek. Modern Warfare navíc nemá prostor k tomu, aby vytvořilo stylizovanou "komiksárnu", v níž se mohou vyřádit. "Pokoušíme se vytvořit autentický a realistický svět," pověděl Minkoff pro PlayStation Lifestyle.

Co je oproti předchozímu odstavci zajímavé, je návaznost a postup ve hře. Jakmile dokončíte základní kampaň, v kooperativním módu by měl příběh pokračovat

Po technické stránce hry toho můžeme očekávat mnoho: Call of Duty: Modern Warfare jede na novém enginu a podpora ray-tracingu je samozřejmostí. Vzrůstající trend cross-playe můžete ve svém seznamu taky odfajfkovat. Verze pro PC pojede pouze přes Battle.net a tentokrát byl zrušen i jinak tradiční season pass - vše dodatečné bude zcela zdarma. Jediný možný zádrhel nastává u časové exkluzivity pro PlayStation 4, jehož majitelé dostanou přístup k novinkám o týden dřív než PC a Xbox hráči. Prozradil to trailer upravený pro PlayStation kanál.

Znovuzrozené Call of Duty: Modern Warfare vyjde 25. října na PC, PS4 a Xbox One.