Vypadá to, že dnešní den patří PlayStationu. Po článku o třetím projektu v Insomniac Games, uniklém plánu na více PC portů a možném remaku The Last of Us přicházejí další dvě zprávy.

Nejprve se pojďme věnovat Uncharted. Už je to rok, co Jason Schreier z agentury Bloomberg přinesl informaci, že remake The Last of Us dostal přednost před návratem Uncharted. Nyní se zdá, že známá série akčních adventur přece jen dostane šanci. Naznačila to nová náborářka studia Naughty Dog.

Christina-Marie Drake McBrearty nastoupila do Naughty Dog teprve v úterý. Její prací je hledat talenty na všech úrovních a budovat budoucí týmy nejen pro nové tituly, ale také pro odkaz Uncharted. Alespoň takhle se představila komunitě.

Zmínka o odkazu Uncharted naznačuje, že by v Naughty Dog mohli mít v úmyslu vytvořit remake, případně restartovat značku a začít od začátku, třeba i bez ústředního Nathana Drakea.

V Naughty Dog vytvořili Uncharted: Drake’s Fortune (2007), Uncharted: Among Thieves (2009), Uncharted: Drake’s Deception (2011), Uncharted 4: A Thief’s End (2016) a samostatné rozšíření Uncharted: The Lost Legacy (2017), v němž chyběl Nathan Drake. Na začátku tohoto roku navíc pro PS5 vyšla Uncharted: Legacy of Thieves Collection s remastery Uncharted 4 a The Lost Legacy. Kolekce se během letošního roku dostane také na PC, port má na starost studio Iron Galaxy.

Před lednovým vydáním Legacy of Thieves Collection se GamesRadar zeptal kreativního ředitele Lost Legacy Shauna Escayga a herního ředitele Kurta Margenau, zda by studio Naughty Dog mohlo někdy vytvořit nové Uncharted.

„Myslím, že s jistotou můžeme říct, že nikdy nemůžeme říkat nikdy. Sérii Uncharted milujeme, studio ji miluje a je to svět, který chceme ještě vidět. To můžu říct s jistotou,“ prohlásil Shaun Escayg.

STÍHÁ GOD OF WAR RAGNARÖK LETOŠNÍ ROK?

Dnes jsou to přesně čtyři roky, co světlo světa spatřilo God of War na PlayStationu 4. Akční adventura zavedla hlavního hrdinu Krata do severské mytologie a nadělila mu syna. Od té doby fanoušci netrpělivě čekají na pokračování. God of War Ragnarök bylo dříve slíbeno na letošní rok, ale během vývoje se může hodně věcí změnit. A jak už Sony několikrát dokázala, nemá problém hru odložit, aby ji vývojáři mohli doladit. Je to případ bouřliváka Krata?

To je těžké přesně říct. Cory Barlog, šéf vývoje God of War z roku 2018, dnes postrašil hráče, když je požádal o trpělivost. God of War Ragnarök ještě není připraveno, aby ho mohli ukázat.

Barlog ve videu označil God of War Ragnarök za slona v místnosti. „Moc jsme o hře nemluvili, protože se všichni soustředí a tvrdě pracují. Jsme perfekcionisté,“ uvedl s tím, že v současné době ladí grafiku na třetí úrovni.

„Právě teď se toho děje tolik, že bych se s vámi o to rád podělil, ale hra prostě není připravena k předvedení. Ale mohu vás ujistit, že jakmile budeme mít něco, co můžeme ukázat, tak se o to s vámi podělíme. Nechceme nic zdržovat, tak vydržte, vydržte, něco zajímavého se blíží,“ dodal Barlog. Ten se přitom na Ragnaröku nepodílí, pozici vedoucího vývoje převzal Eric Williams a Barlog se soustředí na jiný projekt ve studiu Sony Santa Monica.

Je pravděpodobné, že se vývojáři připravují na prezentaci hry. Ta by mohla proběhnou během léta, třeba v červnu, kdy se tradičně koná E3, jež byla pro letošek zrušena.