Herní doba Assassin's Creed Mirage bude 15 až 20 hodin. Ubisoft se v dobrodružství zasazeném do Bagdádu devátého století vrací ke kořenům série, což zohledňuje i v ceně. Ta je stanovena na 50 eur.

„Je to menší projekt,“ začal vysvětlovat viceprezident výkonného producenta Marc-Alexis Côté nadcházející Mirage. „Byl vymyšlen a vytvořen na oslavu 15. výročí.“

Při vývoji je využíván engine z Valhally a hra vzdává hold prvnímu dílu série. Tvůrci se více zaměřili na stealth, boj zblízka, parkour a na hustší město, které se vrací ke kořenům Blízkého východu s Bagdádem jako středobodem.

Využití enginu z Valhally je nejspíš důvod, proč hra vyjde ještě na PlayStation 4 a Xbox One. Nicméně, mělo by jít o poslední dobrodružství na staré generaci konzolí od Sony a Microsoftu.

V dalších letech nad známou značkou převezme otěže Assassin’s Creed Infinity, platforma, jež bude sdružovat všechny budoucí tituly. Jaké budou?

O víkendu jsme se o nich dozvěděli první detaily, na které nyní navazuje Côté s tím, že ne všechny budoucí díly série musí být nutně masivní akční RPG s otevřeným světem a délkou více než 100 hodin.

Mirage je prvním krokem k rozmanitějším dílům. S Infinity hodlají autoři nabídnout různé zážitky odlišných velikostí. Některý zážitek bude zdarma, což poslouží jako lákadlo, aby se hráči vrátili, případně si Assassin’s Creed poprvé zahráli.

První hra v rámci Infinity, pod označením Codename Red, bude rozsáhlé RPG s otevřeným světem zasazené do feudálního Japonska. Současně půjde o první plnohodnotný next-gen zážitek. Zástupci francouzské vydavatelské společnosti tvrdí, že chtějí fanouškům splnit přání a přinést jim dobrodružství v dlouho vyhlíženém prostředí. Prý to ale dříve nebylo tolik možné. Navíc teď mohou využít všechny dosavadní zkušenosti.

Druhá hra, Codename Hexe, už nebude RPG. Côté v rozhovoru pro IGN nechtěl zacházet do detailů a neprozradil žánr ani délku příběhu. Víme, že půjde o velmi odlišný typ zážitku. Vypadá to na hororovější dobrodružství. Dle spekulací by nás mělo zavést do éry honu na čarodějnice v Evropě 16. století.

Potom tady máme samostatnou multiplayerovou hru ve světě Assassin’s Creed a mobilní titul zasazený do starověké Číny.

Co se vyprávění příběhů v moderní době týče, tak ani o ty nebudete ochuzeni. V Infinity na ně Ubisoft myslí, ale jiným způsobem. Hodlá je oddělit od hlavního příběhu. Côté tvrdí, že se hráči nebudou muset trápit tím, kdo je Desmond a Layla.

Někdo z rozhodnutí Ubisoftu bude nadšen, protože ho příběhy z moderní doby tolik nebavili. Jejich příznivci ale mohou být pobouřeni a strachovat se, jak to vlastně vývojáři celé vymyslí. Na odpovědi si ale musíme ještě počkat.