Jaké má Microsoft plány s početnými interními vývojovými týmy? Bude někdy Xbox vytvářet epické hry pro jednoho hráče s důrazem na filmový příběh jako PlayStation – Spider-Man, The Last of Us, God of War...? Těmto otázkám čelil Phil Spencer, šéf herní divize Microsoftu, v rozhovoru s redakcí magazínu GamesRadar+.

Podle Spencera není jejich strategií být někým jiným. „Někdy se mě lidé ptají: kde je vaše verze té či oné hry? Jsem v tomto odvětví už dlouho, mám obrovský respekt k vývojářům pracujících na všech platformách a spoustu z nich znám. Ale je dobře, že děláme něco jiného než jiní na svých platformách. Nesnažíme se jen vytvořit zelenou verzi jiné hry, která je na modré nebo červené platformě. To není příklad kreativity, který bych chtěl vidět ve videoherním průmyslu,“ prohlásil.

Spencer nechce přetahovat hráče z ostatních platforem, spíše se chce zaměřit na nehráče a skrz výhodné předplatné Xbox Game Pass je přesvědčit k hraní her. Toho může Microsoft dosáhnout levnější next-gen konzolí v podobě Xboxu Series S, stejně tak plánem přinést Xbox Game Pass do chytrých televizí.

Americká společnost by chtěla Xbox Game Pass na dalších platformách (v minulosti se hodně mluvilo o Switchi, zatímco u exkluzivit od Bethesdy vzkázal Microsoft, že na PlayStationu budou pouze v případě Xbox Game Passu) a je otevřena diskusi, ale majitelé platforem předplatné od Microsoftu nechtějí.

Spencer dříve promluvil o důležitosti rozšířit otevření platformy a podporovat komunitní modifikace na konzolích jako Xbox Series X a Series S. Při tom zmínil Xbox Game Studios a Bethesdu, což mnohé vede k tomu, že Starfield bude podporovat mody i na Xboxu.

Microsoft na podzim letošního roku chystá dvě velké hry pro své konzole a PC: závody Forza Horizon 5 zasazené do rozsáhlého světa inspirovaného Mexikem a sci-fi střílečku Halo Infinite s příběhovou kampaní a bezplatným multiplayerem.