Sponzor pořadu jsou Herní-kupony.cz

Vzniká v Polsku nový videoherní hit? Studio Rebel Wolves, které založili bývalí vývojáři Zaklínače, představuje ve velkém své ambiciózní fantasy RPG The Blood of Dawnwalker. V novém dvacetiminutovém videu poprvé vidíme, jak bude hra skutečně vypadat a hrát se. Inspirace slavnými tituly je tu více než patrná.

Základ bojového systému silně připomíná český klenot Kingdom Come: Deliverance. Každý útok má směr – zleva, zprava, shora nebo zdola – a hráč na ně musí odpovídajícím způsobem reagovat. Do soubojového systému byli zapojeni experti na historický šerm, stejně jako v případě pražského Warhorse Studios. I když se tvůrci snaží o realistické ztvárnění, tak přidávají nadpřirozené síly, které zpestřují boje. V noci se totiž proměňuje v upírá a tasí ostré drápy jako alternativu ke zbrani.

Než se pustíme do těchto detailů, tak souboje mají být taktičtější, ale i přístupnější. Autoři chtějí vyvážit výzvu a přístupnost: na nižší obtížnosti tak protivníci zareagují pomaleji, ale i tak je nutné sledovat jejich pohyb a přemýšlet nad svými kroky.

Noční transformace přináší víc než jen změnu vzhledu. Coen se díky svým schopnostem dokáže například teleportovat, což mu umožňuje dostat se do míst, kam by se za dne nikdy nedostal. Tato mechanika připomíná Blink z Dishonored a dodává hratelnosti dynamiku i strategickou hloubku. V noci bude mít hlavní hrdina vyostřenější smysly, bude rychlejší a dokáže šplhat po zdech. Užít si máme také doražení nepřátel, to sahá od vaření jejich krve a pálení jejich kůže až po stínání jejich hlav.

Zásadní roli hraje čas. Hráč má pouhých 30 dní a 30 nocí na to, aby našel a zachránil svou unesenou rodinu. Tento časový limit není jen příběhový prvek, ale aktivně ovlivňuje herní smyčku – připomíná to Majora’s Mask ze série Zelda, případně novější Deathloop, opět od Arkane stejně jako Dishosnored. Úkoly jsou často vázány na konkrétní denní dobu a pokud je nestihnete, propásnete je. Každé rozhodnutí tedy něco stojí a nemůžete být všude. A to platí jak pro hlavní, tak i vedlejší úkoly.

Pokud jste se teď zalekli, tak vývojáři uklidňují, že hráč bude vždy přesně vědět, kolik času daný úkol zabere, takže se můžete rozhodovat s rozvahou. A rozhodování tu nebude málo. Zajímavě zní také informace, že mnoho úkolů se dá splnit různými způsoby a v různý čas, což ovlivní jejich výsledek.

Samotný svět Kairosu, kde se hra odehrává, je silně inspirován Zaklínačem – otevřený, temný, plný náboženského fanatismu, starobylých civilizací a konfliktů mezi rasami. Váš přístup ke klíčovým událostem bude ovlivňovat nejen vztahy s jednotlivými frakcemi, ale i to, jak se mění samotné prostředí a chování postav. Očekávat tak můžete dynamické změny, které dodají světu na věrohodnosti.

Poslední důležitou informací je středověký svět. Ten bude hráčům otevřen od samotného začátku hry. Hráči si tak budou moci zvolit vlastní cestu, jak příběh odvyprávět. Ať už jako diplomat za denního světla, nebo jako nelítostný lovec po nocích, Coenova cesta bude záviset čistě na vašich rozhodnutích.

Tak uvidíme, jak to dopadne. Reakce hráčů na internetu jsou pozitivní. Kritika se snaží zejména na kameru, která je moc blízko. Jinak se hráči těší na svět, atmosféru i příběh. The Blood of Dawnwalker vyjde v roce 2026 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.