Jak již víme, tak na remaku Silent Hill 2 pracuje polské studio Bloober Team. Vedoucí marketingu Anna Jasińská nově poskytla zajímavé informace o začátcích vývoje. V rozhovoru pro DreadXP zaznělo, že spolu s několika dalšími vývojáři byli pozváni na Tokyo Games Show 2019.

Konami je následně konfrontovalo s úkolem, aby jim připravili ukázku, jak by si představovali remake Sillent Hillu 2. Jasińská doplňuje, že samozřejmě nebyli jediným studiem, které bylo tímto úkolem pověřeno. Konkurence byla velká a každé studio si chtělo uzmout svůj díl na tak legendární značce.

Nakonec to však pro Bloober Team dopadlo dobře a jejich ukázka si doslova získala srdce Konami. Proč byli vybráni zrovna vývojáři ze sousedního Polska? Anna to odůvodňuje tím, že mají velký zápal a vášeň pro tvorbu hororových titulů. Jde o autory her Layers of Fear či The Medium. Tato zkušenost měla hrát v jejich výhře nad konkurencí hlavní roli. S kým se však museli v boji střetnout a jaká studia proti nim stála, Anna nekomentovala.

Remake Silent Hillu 2 byl oznámen teprve loni, ve vývoji je ale už nějaký ten čas. Automaticky tak vyvstávají otázky, nebo spíš možná obavy, jak moc se remake bude od originálu lišit.

Anna ujišťuje, že věrní fanoušci by se neměli obávat. Převést hru do moderní doby, ale zachovat surovost a unikátní atmosféru, kterou je značka tak známá, bylo hlavním cílem.

Pro mnoho lidí bude největší útěchou informace, že by moderní předělávka neměla přinést nějaké změny v příběhu. Bloober Team zůstane se scénářem věrný originálu. Mělo by se tedy opravdu jednat o čistou modernizaci technické části hry a herních mechanismů. Bohužel, i tak kultovní titul jako je Silent Hill 2 časem a na některých místech utrpěl na kráse. A právě na tyto segmenty se tvůrci zaměřují a přidávají moderní nádech.

Jedna ze změn je třeba kamera usazená za hlavní postavou ve stylu moderních her z pohledu třetí osoby. Nové výzvy a samozřejmostí je přepracovaný sound design, který byl měl hře pomoci ještě více prohloubit už tak hutnou atmosféru.

A i když nějaké změny po stránce hratelnosti Silent Hill 2 Remake dozná, tak vývojáři k nim přistupují velmi pomalu a s malými krůčky, aby zachovali autenticitu. Podle Anny je to jeden z klíčových důvodů, proč si Konami vybralo právě je a vložilo do nich všechnu svou důvěru.

U jiného rozhovoru pro web Lords of Gaming, se na podobnou otázku snažil odpovědět vedoucí producent Kacper Michalski. Tam zazněla otázka, jak by studio popsalo změny, které vývojáři na titulu udělali. Jak moc pozměnili příběh nebo jak se postavili k herním mechanikám.

Pro samotnou podobu města bylo použito nejnovějších technologií (připomínáme, že hru pohání Unreal Engine 5) a všechna monstra byla přepracována, aby působila ještě strašidelnějším dojmem.

Systém AI byl pro souboje změněn tak, aby hráč zůstával stále napjatý a s pocitem nebezpečí na každém rohu. Kromě zvuku a vizuálu se vývojáři zaměřili na hlubší zpracování mimiky všech postav, aniž by změnili jejich charakterní rysy. To bylo obzvlášť důležité pro hlavní postavu.

Vývoj remaku Silent Hillu 2 by měl běžet na plné obrátky a krůček po krůčku mířit do finálního stádia. Nyní se ale podíváme, co pro nás Konami má, nebo možná nemá schovaného dále. Protože kromě již dříve oznámených titulů (Silent Hill 2 Remake, Silent Hill F, Silent Hill Townfall a Silent Hill Ascension) to vypadá, že Konami nepřestává sypat esa z rukávu.

Podle Dusk Golema, jenž je známý svými předběžnými úniky informací z žánru hororu, by měly být stále neohlášeny další tři hry, které s výše oznámenými nemají nic společného. Jedna by měla být dokonce v prvních fázích vývoje.

Pokud jsou úniky pravdivé a počítáme dobře, čeká nás sedm nových her ze světa Silent Hill. Nebereme v potaz Silent Hill: The Short Message, který byl měl být menším projektem, pravděpodobně takovou ochutnávkou/demoverzí toho, co nás v budoucnu čeká.

Silent Hill 2 Remake vzniká ve verzích pro PC a PlayStation 5.

Oznamovací trailer na Silent Hill 2 Remake