Prostřednictvím téměř osmiminutového videa se ve stylu vývojářského deníku dozvídáme více informací o světě Sanctuary z Diabla 4. Blizzard představuje nejen svět, ale také ukazuje gameplay záběry, aby nás ještě více nalákal.

Herní svět je rozdělen do pěti oblastí inspirovaných skutečnou krajinou. Kehjistan nabízí poušť s dunami, Scosglen připomíná Skotsko, Fractured Peaks je hornatá země vycházející z Karpat, The Dry Steppes je spíše hornatý pouští region a pak jsou tady ještě Hawezarské bažiny.

Přechody mezi těmito rozličnými oblastmi mají být přirozené. Jako příklad poslouží procházka ze sněžených Fractured Peaks do Hawezarských bažin. Uvidíte vodopády z tajícího sněhu. Svět je zkrátka jedna velká mapa bez načítacích obrazovek.

V každém koutě tohoto světa máme čekat něco nového. Můžou to být obyčejní nepřátelé, nebezpeční bossové, pevnosti k dobývání, náhodné události nebo dungeony. Ty jsou vytvořeny tak, abyste měli pocit, že jsou součástí daného regionu. Budou tady tedy zatopené dungeony, dungeony plné písku atd. Plus se budou lišit svou velikostí.

Celkově se bude tempo hraní v průběhu hry velmi lišit. Diablo 4 nabídne krátké i delší, příběhově náročné vedlejší úkoly. Průzkum světa se rozhodně vyplatí, po regionech jsou ukryty oltáře Lilith, které budou vašim postavám poskytovat permanentní zvýšení statistik.

Na protivníky bude lepší dávat si větší pozor. Nejde pouze o křížence člověka a hada pojmenovaných Nengari (nový druh), ale také o skutečnost, že tentokrát budou nestvůry spojeny do „rodin“ a využívat jedinečné schopnosti každého „člena“ a přizpůsobovat bojovou strategii.

Jo, budete si moci pohladit psa.

Připomínáme nedávné informace o veřejné betě. Ta proběhne už za měsíc. Plná verze Diabla 4 vyjde 6. 6. 2023 PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, PlayStation 4 a Xbox One.