Vývoj nového BioShocku ve studiu Cloud Chamber nejde podle představ. Neoficiální zprávy hovoří o odchodu zhruba 40 zaměstnanců, včetně těch, kteří mají na starost samotný vývoj. Společnost 2K Games nemá být spokojena s výsledkem a tempem práce.

S informacemi přišel insider Oops Leaks. Ten tvrdí, že část vývojářů odešla na vlastní žádost, zatímco jiní byli propuštěni z různých důvodů. Naštěstí zdůrazňuje, že BioShock neprochází takzvaným vývojovým peklem, současnou situaci označuje za mírnou restrukturaci. Na doplnění týmu se má pracovat.

Oops Leaks se domnívá, že tyto problémy budou mít vliv na datum vydání. Z nedávné finanční zprávy Take-Two, mateřské společnosti 2K Games, se dá předpokládat, že s BioShockem 4 počítá před koncem roku 2024.

DVĚ RADIKÁLNĚ ODLIŠNÁ MĚSTA?

Oficiálně víme, že BioShock 4 běží na Unreal Enginu 5. Studio Cloud Chamber na projektu pracuje už tři roky a podílejí se na něm i veteráni z Irrational Games (tvůrci BioShock a BioShock Infinite) a různí lidé, kteří mají prsty ve na hrách jako Watch Dogs: Legion, Shadow of the Tomb Raider, Mafia 3 a Deux Ex: Mankind Divided.

Oops Leaks na konci minulého roku přinesl zajímavé detaily. Dle nich se hra jmenuje BioShock Isolation (název se prý může ještě změnit) a odehrává se ve dvou radiálně odlišných městech. V údajném interním dokumentu je první město popisováno jako svobodné a prosperující, zatímco druhé je izolované, nachází ve v podzemí a ovládá ho diktátor. První je tedy určeno pro bohatou třídu, zatímco to druhé je pro odpad společnosti.

Představení hry v té době očekával v prvním čtvrtletí tohoto roku.

Z dřívějších inzerátu, které hledaly vývojáře, se dalo vyčíst, že nový BioShock bude mít živý otevřený svět s městským davem. Ten doplní poutavý příběh zaměřený na postavy s rozmanitostí v každé fázi hry. S tím jde ruku v ruce nový systém chování umělé inteligence, systém frakcí a lineární hlavní příběh doplněný o „poutavé“ vedlejší úkoly.