Studio Cloud Chamber Games zveřejnilo pracovní nabídky a s nimi odhalilo první důležité detaily o pokračování série BioShock.

Nejnovější tým pod hlavičkou společnosti 2K Games mimo jiného shání designéry, kteří se budou podílel na ambiciózní příběhové hře plné postav a osobností. Designéři by měli mít zkušenosti s vývojem RPG, aby mohli rozvinout dialogové systémy.

U programátora umělé inteligence se dočteme o smysluplném systému davu postav řízených umělou inteligencí, což zní, že BioShock 4 bude mít rušnější svět než předešlé díly.

Celkově z inzerátů vyplývá, že BioShock 4 bude příběhovým akčním RPG zasazeným do otevřeného světa. Termín sandbox je zmíněn hned několikrát.

Firma Cloud Chamber Studios byla oficiálně založena teprve v loňském roce a skládá se ze dvou kanceláří: první se nachází v centrále 2K (San Francisco Bay Area) a druhá v kanadském studiu 2K v Montréalu. Oba týmy vede Kelley Gilmore, jež téměř dvacet let pracovala ve Firaxis Games a stála u zrodů her jako Sid Meier's Civilization a XCOM.

BioShock 4 by měl být ve vývoji několik let. Podle dostupných informací se studio začalo formovat na přelomu let 2017/2018 a od té doby měly vznikat první koncepty pro návrat známé značky. Na projektu se podílí i několik bývalých vývojářů. Jisté je, že se nevrátíme do podmořského Rapture ani létající Columbie. Místo toho nás má čekat zcela nový svět postavený na technologii Unreal Engine 4. Je možné, že tvůrci přejdou na pátou verzi, která se na světlo světa podívá v příštím roce.

Přečtěte si také: Pohlcující sci-fi RPG od otce BioShocku je v pokročilé fázi vývoje

Ještě je dobré poznamenat pár věcí. Ken Levine (otec BioShocku) se soustředí na nové pohlcující sci-fi RPG v menším týmu nazvaném Ghost Story Games a z dřívějších detailů o BioShocku 4 víme ještě několik dalších věcí. Titul má přinést snadno naučitelný, uspokojivý, expresivní a experimentální bojový systém v reaktivním světě, který bude reagovat na činy hráče. Hra pak vyjde výhradně na konzole nové generace a PC.