Vývoj Beyond Good and Evil 2, který je v režii Ubisoftu, se už delší dobu potýká s problémy. Hra byla oficiálně oznámena na E3 v roce 2017, ale dodnes není známo, kdy pokračování slavného titulu vyjde.

Pokud se na hru čeká už přes 3 roky a poslední zprávy od vývojářů jsou z konce roku 2019, tak je jistý skepticismus na místě. Titulu ani nepomáhá fakt, že neodpovídá vizi Ubisoftu, který do budoucna plánuje dle všeho udržovat hlavně live service hry.

Nepříznivou zprávu ohledně situace ve studiu nastínil Insider Tom Henderson, který už delší dobu vypouští do světa informace ohledně vývoje různých her, na svém twitterovém účtu.

„Vývoj hry trpí nedostatkem kreativního směru, který se ještě zhoršil odchodem Michaela Ancela v září roku 2020,“ napsal Henderson na Twitteru. Michael Ancel byl ředitelem vývoje a důležitou osobou pro další vývoj.

Přestože je hra oficiálně stále ve vývoji, tak Tom údajně mluvil s několika vývojáři, kteří si myslí, že je jen otázka času, než hra bude zrušena. Proto je dost možné, že se nakonec pokračování prvního dílu nedočkáme i přes všechny kroky a snahu Ubisoftu o udržení titulu při životě i navzdory odchodu Michaela Ancela.

Přitom před měsícem se objevily inzeráty. Skrz ně Ubisoft hledal nové vývojáře pro Beyond Good & Evil 2. Volné pozice byly pro technický design, design úrovní, návrháře konceptů a level artisty. To naznačovalo, že vývoj není v pokročilé fázi, což zase poukazuje na možný restart a minimálně přepracování určitých částí hry.

V poslední finanční zprávě Ubisoft tento projekt ani nezmínil. To je další signál, že v dohledné době s ním nepočítá.

Podobné problémy zažívá pirátské Skull & Bones, které je po 8 letech „noční můry“ ve fázi alfa. Kdyby prý nebylo singapurské vlády, tak by Ubisoft projekt, který vzešel z Assassin’s Creed IV: Black Flag, dávno zrušil.