Bezprostředně po vydání Rune 2 jsme se dozvěděli o zavření studia Human Head Studios, které stálo také za zrodem původního Prey ve spolupráci s Bethesdou. Důvodem zavření byla ekonomická realita. Obavy o práci ale netrvaly dlouho. Vývojáři se znovu setkávají s vydavatelskou společností Bethesda a celý tým z Human Head Studios se přesouvá pod nově založenou firmu Roundhouse Studios, která sídlí ve městě Madison v americkém státě Wisconsin.

„Bohužel jsme museli skončit a zavřít dveře Human Head Studios, což bylo zničující zejména kvůli vášni a kreativitě týmu, který jsme dali dohromady,“ prohlásil Chris Rhinehart, jeden se spoluzakladatelů Human Head Studios. „Naštěstí nám pomohli přátelé z Bethesdy, kteří viděli stejnou kreativitu a vášeň v našem týmu.“

Po založení Roundhouse Studios nabídla Bethesda každému zaměstnanci Human Head místo v novém studiu. „Jsme nadšeni, že náš tým zůstane pohromadě a bude vykonávat práci, kterou každý z nás miluje,“ dodal Rhinehart, jenž v týmu také zůstává.

Human Head Studios bylo založeno na podzim roku 1997 skupinou šesti vývojářů z Raven Software: Ben Gokey, Chris Rhinehart, Paul MacArthur, Ted Halsted, James Sumwalt a Shane Gurno. Studio fungovalo 22 let a za tu dobu vytvořilo zejména původní Prey (rok 2006), The Quiet Man nebo Rune II. Tým rovněž pomáhal se vznikem celé řady titulů, mj. BioShock Infinite, Just Cause 3, Batman: Arkham Origins či World of Tanks. Tak doufejme, že tentokrát spolupráci mezi těmito dvěma firmami bude fungovat a nedopadne to zrušením dalšího projektu, stačí si vzpomenout na zajímavě vypadající Prey 2, které Bethesda zrušila. Vzpomínka - E3 2011 trailer - níže.

Jsem zvědav, zda Roundhouse Studios dostanou volné ruce pro svou kreativitu, aby vytvořili něco nového, případně se nabízí spolupráce s dalšími týmy Bethesdy na jiných projektech.

Bethesda se v poslední době rozrůstá, minulý měsíc koupila Alpha Dog Games, speciality na mobilní hry.