Left 4 Dead je zpátky! Konečně! Jen teda s jiným jménem, na novém enginu a vlastně totálně jiné. Přesto při hraní budete mít pocit, že hrajete něco vámi známého. Beta Back 4 Blood nás chytla a odmítala pustit. Ale pak tu máme ty neslavné kartičky. K těm až za chvíli.

První novinkou je HUB, odkud vše začínáte. V této základně si vybíráte mise, kupujete kartičky nebo můžete jít na střelnici. Na tu jsme nalítli jako první, abychom vyzkoušeli změny v chování zbraní. Zbraně se sice pořád chovají arkádově, ale rozhodně jejich zpětný ráz a celkové chování působí více reálně. Ono je pak těžší kosit hordy nemrtvých, když vám zbraň skáče. Proto vývojáři z Turtle Rock Studios nově přináší i vylepšení pro zbraně. Můžete si přidat nové hlavně, zásobníky, hledí nebo podpěrky. V misích totiž můžete najít zbraně s nejrůznějšími vylepšeními, které mnohdy ještě kazí kvality zbraně. Najít tak brokovnici s hledím pro odstřelovačku není nic atypického. Díky těmto vylepšením nám ale nedělalo problém používat stejnou zbraň častěji, protože se pokaždé chovala trochu jinak.

Jinak se chovají i protagonisté. Každý má nejen jinou základní zbraň, ale i jiné pasivní efekty. Jde ale o drobnosti, které vám pomůžou jen na začátku průchodu kampaní.

Betaverze nám umožnila si zahrát pouze jednu kampaň, která má zhruba kolem hodiny. Obtížnost plynule gradovala, stejně jako litry krve a počet nemrtvých. Jen samotné finále je vcelku rychlé a není pořádně ukončené. Krom části vesnice se podíváme na loď a do dolů. A upřímně, část s lodí, kde se pohybujete úzkými prostory a snažíte se utéct před výbuchem, je opravdu skvělá, hlavně když na vás najednou nalítne Tallboy.

Tím se dostáváme k novým speciálním nemrtvým. Tedy, Posedlým. Máme tu tři základní, kteří se následně vylepšují a dělí do dalších tří podtříd. Na to se můžeme podívat hlavně v režimu Versus. Jde o zrychlenější Versus režim z Left 4 Dead. Místo toho, aby hráči soutěžili, kdo se dostane na klasické mapě nejdál, tak jsou zasazeni do menší mapy, která se zmenšuje a jde o každou sekundu, jež vydržíte. Za jakékoliv poškození přeživším získáte body, za které vylepšujete nejen vašeho speciálního Posedlého, ale i základní nemrtvé. Jde tak o zajímavé zpestření.

Ve všech režimech používáte kartičky. Za průchod hrou získáváte body, za které si krom kosmetických vylepšení kupujete právě i ty. Doopravdy jsem se jich bál, ale věřte mi, i vy z nich nakonec budete nadšení. Představte si je spíše jako dodatečné vylepšení postavy. Před každou novou částí kampaně je vám náhodně vybráno několik karet, ze kterých si vyberete jednu, jež vám zůstane po zbytek hry. Může jít o vylepšení staminy, více nábojů nebo třeba rychlejší nabíjení či doplnění zdraví za každé zabití zbraní na blízko. Tato vylepšení si schováváte do balíčků pro lepší přehlednost. Při vstupu do hry si tak vybíráte mezi jednotlivými balíčky. Je tak ideální si je vytvořit pro jednotlivé postavy, nebo úrovně. Nejde tak o hnusný mikrotransakční prvek, ale spíše jen o zpackané prezentování zajímavé mechaniky, jež neustále mění hru.

Bohužel jsme si toho moc nezahráli, ale z toho, co jsme viděli, jsme rozhodně nabyli pocitu, že jde doopravdy o nástupce Left 4 Dead, nejen duchovního. Hra se hraje téměř totožně, jen je značně vylepšena pro současný hardware. Už aby vyšla a my vyzkoušeli další mapy. Od zítřejšího dne do 16. srpna navíc běží otevřená beta. Tak co, kdo z vás si ji vyzkouší?