Ubisoft má v plánu udělat z Assassin's Creed live-service hru, která nabídne různé historické období a hráče připoutá pravidelnými aktualizacemi. Na projektu s kódovým označením Assassin's Creed Infinity pracují studia Ubisoft Montreal a Quebec. Vývojáři si berou inspiraci u her Fortnite, Apex Legends a GTA Online, které se neustále vyvíjejí a jejich svět je pravidelně obohacován.

Assassin's Creed Infinity má být masivní online platforma, jež hráče zavede do různých historických lokací v nejrůznějších obdobích. Postavena má být tak, aby bylo možné přidávat pravidelně nový obsah s cílem rozšiřovat základ v dalších letech – to ale záleží na tom, jak oblíbená u hráčů bude.

Jednotlivé hry na platformě mají na sebe navazovat, ale současně se od sebe lišit z hlediska hratelnosti. Ubisoft má zajistit vizuální variabilitu. Vývoj vede Marc-Alexis Côté z pozice výkonného producenta.

Přečtěte si také: Šéf Assassin's Creed Valhalla nastupuje do EA Motive

V minulosti se montrealské a quebecké studio střídalo v práci na Assassin's Creed. Ambiciózní projekt Infinity je prvním společným projektem obou týmů. Spuštění se očekává až v roce 2024 a na platformě se kromě velkých her ze série Assassin's Creed má objevit i několik menších titulů.

O Infinity jako první informoval Jason Schreier z agentury Bloomberg. Ubisoft odpoledne projekt potvrdil, ale nepřidal moc detailů a nezmínil live-service. V Ubisoftu jsou přesvědčeni, že jedna z jejich nejoblíbenějších franšíz se bude vyvíjet integrovanějším a kooperativnějším způsobem. V budoucnu si nebudou Assassin's Creed mezi sebou přehazovat početné týmy Ubisoftu. Místo toho se na značku budou soustředit dva týmy, které budou vzájemně spolupracovat.

Assassin's Creed Infinity má sjednotit hráče. Jak vidno, Ubisoftu projektu hodně věří a zatím není úplně jasné, co to přesně znamená. Víme, že se Ubisoft v současné době soustředí na dodatečný obsah pro Assassin's Creed Valhalla, ale z dnešního vyjádření pořádně nevíme, co dorazí do doby spuštění Infinity.

S Assassin’s Creed Infinity došlo ke sjednocení týmů v Montrealu a Quebecu. Nyní budou na sérii spolupracovat a každý tým má svého kreativní ředitele, ale celkovou odpovědnost za budoucnost značky leží na bedrech Quebecu. Mezi oběma studiemi již dlouho panuje rivalita, která se měla údajně tímto rozhodnutí vyostřit.

Připomeňme, že dohromady se prodalo 155 milionů kusů her ze série Assassin’s Creed. Od roku 2007, kdy vyšel první díl, se toho ale dost změnilo. Z akční adventury se stalo spíše akční RPG s důrazem na otevřený svět a přehršel aktivit, které jsou často repetitivní.

Na vývoji her Assassin’s Creed se obvykle podílejí tisíce zaměstnanců v desítce kanceláří Ubisoftu, které vedou týmy v Montrealu nebo Quebecu, jež se střídají ve funkcích. Montreálský tým řídil loňské Assassin's Creed Valhalla, zatímco Quebec vedl vývoj Assassin's Creed Odyssey.