Jsou společnosti, které na protipirátskou ochranu u her kašlou (CD Projekt se Zaklínačem) a které na ni stále nedají dopustit, jako je tomu například u Ubisoftu. Na začátku listopadu jsme vás informovali o tom, že u Assassin's Creed: Origins byla zjištěna přítomnost dalšího ochranného faktoru v podobě VMProtect. Tento krok byl trochu kontroverzní, jelikož se mělo za to, že to byl důvod, proč byl procesor vysoce vytěžován. Ubisoft se proti tomuto nařčení časem ohradil. Za možné výkyvy využití procesoru mohl fakt, že titul postrádá loading screeny.

Ke konci ledna se objevila zpráva, že Denuvo verze 4.8 bylo prolomeno, a tím pádem hry jím chráněné byly v ještě větším hledáčku pirátů. Prvotní obětí bylo Sonic Forces a nyní se objevila další - Assassin's Creed: Origins.

Podotknout se však musí to, že se jedná o tzv. bypass crack. Ten sice ochranu svým způsobem oblbne, ale Denuvo v pozadí stále funguje. To způsobí, že hráči s ukradenou verzí nezažijí dvakrát výkonný výsledek. Bylo by vtipné, kdyby v tuto chvíli Ubisoft ochranu Denuvo odstranil, čímž by těžká práce pirátů vyšla vniveč

Vývojáři Denuva nelení a vydali verzi 5.0, jež je logicky ještě lepší a hůř prolomitelná než její předchůdce. Byla už využita u hry Marvel vs. Capcom: Infinite a dá se očekávat, že se objeví u Far Cry 5 a dalších velkých nadcházejících titulů.