Apple není od základů herní společností. Díky tomu, že vyrábí mobilní telefony s vlastním operačním systémem profituje z aplikací, které jsou pro tento operační systém dostupné. U těch herních je to podle odhadů více než několik velkých herních hráčů dohromady.

Soudní spor mezi Apple a Epic Games dostal do rukou veřejnosti velké množství dat, která by nám jinak zůstala skryta. Mezi nimi i odhady výdělků Apple za rok 2019.

Analýza Wall Street Journal zisky Apple z herního průmyslu za rok 2019 stanovuje na 8,5 miliardy dolarů (více než 180 miliard korun). To je prý o dvě miliardy dolarů více než odhady pro Sony, Nintendo, Microsoft a Activision Blizzard dohromady za stejné období.

Apple tuto analýzu označil za nepřesnou s tím, že výzkumníci sice zahrnuli příjmy, vynechali ale řadu podstatných nákladů spojených s provozem App Store.

Podle výzkumu je velká část příjmů App Store generována právě hrami; konkrétně se má jednat o 69 % výdělků obchodu.

Z údajů soudu vyplývá, že App Store mělo za rok provozní zisk 12,3 miliardy dolarů, což představuje téměř pětinu celkového provozního zisku společnosti Apple. Z prodejů aplikací a mikrotransakcí si Apple bere provizi až 30 %.

Ať už ale tyto zisky přepočítáme jakkoli, ukazují, že Apple je na trhu videoher významným hráčem. Možná významnějším, než by mnozí tipovali.