Na konferenci Apple WWDC 2022 se společnost pochlubila s MetalFX Upscaling, který pomůže hráčům s plynulostí her na Macu. Na konferenci se překvapivě ukázal Capcom.

Apple to začíná s gamingem myslet vážně. Pomůže mu k tomu nově oznámený M2 čip pro MacBook Air a Pro, který přináší lepší výkon (více zde). Není sice ten nejvýkonnější, ale s upscalingem by hraní her na Macu mohlo být lepší než kdy dříve. 

Podobně jako u DLSS od Nvidie a FidelityFX od AMD, hra s podporou MetalFX Upscaling renderuje menší snímky a následně je zvětší a použije vlastnoručně navržený anti-aliasing, který vyostří hru. Celý tento proces není tolik náročný na rozdíl od vypočítávání velkých snímků. Výsledek zvýší počet snímků za sekundu a hra jede plynuleji.

Na konferenci se ukázal dokonce Masaru Ijuin z Capcomu. Předvedl, jak si nejnovější Resident Evil: Village vede na Macu. Tvrdí, že na MacBooku Air hru snadno rozjedete na 1080p. Na Mac Studiu klidně na 4K. Jak to s konferencemi Applu bývá, doplňkové grafy a příklady mohu být zavádějící a nepřesné. Není jasné, v jaké konfiguraci tohoto výsledku tým Capcomu dosáhl.

MetalFX využije také No Man’s Sky, který přijde na Mac a překvapivě také na iPad během tohoto roku. Grid Legends rovněž přijde na Mac. Apple tímto krokem možná chce naznačit vývojářům her, aby zvážili port pro macOS. MetalFX by mohl být klíčem.