Po vydání hry The Lord of the Rings: Gollum a jejím špatném přijetí se někteří vývojáři rozhodli podělit o své zkušenosti a odhalili své největší komerční a/nebo kritické neúspěchy. Jedním z nich byl Ian Saterdalen, bývalá zaměstnanec studia BioWare, jenž se rozpovídal o Anthemu.

Akční live service RPG z roku 2019 je považováno za jeden z největších videoherních propadáků vůbec. Dle Saterdalena byl Anthem údajně vytvořen za 15 měsíců, což je pro hru takového rozsahu nevídaně rychle.

„Věděli jsme, že hra není hotová, protože byla vyvinuta doslova za patnáct měsíců. To je pro hru takového rozsahu obsahu neslýchané,“ napsal Saterdalen na Twitteru.

„Pracoval jsem asi 90 hodin týdně (stejně jako mnoho dalších členů týmu) po dobu 15 měsíců (jsem si jistý, že ostatní pracovali stejně ještě před mým příchodem). Nebylo to tempo, které by se dalo udržet, a v této situaci jsme se vůbec neměli ocitnout,“ prozradil dále vývojář, jenž se po odchodu z BioWare stal producentem Halo Infinite ve studiu 343 Industries.

V minulosti jsme se několikrát dozvěděli, že v BioWare na Anthemu začali pracovat v roce 2012. Nové prohlášení bývalého vývojáře ale podtrhuje dřívější informace o problematickém vývoji a několika restartech.

Další člověk tak potvrzuje, že skutečný vývoj Anthemu, který v roce 2019 vyšel, začal krátce před oznamovacím trailerem v roce 2017. O 15 měsíců později, v únoru 2019, Anthem vyšel, ale měl výrazně seškrtaný obsah a příběh. Což později vyústilo i v řeči, že demo na E3 2018 bylo falešné.

Saterdalen je přesvědčen, že kdyby došlo na Anthem 2, tak by titul byl skvělý. Potenciál v tomhle sci-fi světě určitě je, ale s ohledem na špatné komerční výsledky je vysoce nepravděpodobně, aby se v Electronic Arts k této značce vrátili. I s ohledem na to, že zrušili Anthem Next.