Společnost AMD oznámila a ukázala druhou verzi své technologie FidelityFX Super Resolution (FSR) pro upscaling, která má být vážnou konkurencí pro DLSS od Nvidie a zejména výrazně zlepšit výkon her.

Podle tiskové zprávy se nebavíme o evoluci, ale spíše o revoluci, která má umožnit neuvěřitelnou kvalitu obrazu. Technologie byla od základu vytvořena tak, aby poskytla podobnou nebo lepší kvalitu obrazu něž nativní a pomohla zvýšit snímkovou frekvenci v podporovaných hrách. Výsledek má být podobný jako u DLSS, i když v případě AMD se proces obejde bez strojové učení a bude kompatibilní nejen s nejnovějšími grafickými kartami Radeon, ale také s těmi od Nvidie a Intelu.

FSR 2.0 má vzdechnout nový život grafickým kartám současné generace tím, že zvýší výkon a poskytne pohlcující zážitky. Druhá verze technologie se má lépe přizpůsobit pohyblivému obrazu a umožnit lepší grafické detaily. Stejně jako u původní verze FSR, tak i u dvojky záleží na vývojářích her, zda budou technologii podporovat.

Každopádně, vydání FidelityFX Super Resolution 2.0 je v plánu na druhé čtvrtletí letošního roku. Nové ovladače Adrenalin pro grafické karty AMD mezitím přinášejí technologie AMD Radeon Super Resolution (RSR) pro škálování a Radeon Image Sharpening (RIS) pro lepší ostrost obrazu.

FSR 2.0 bylo zatím předvedeno ve videu ze střílečky Deathloop, která posloužila k porovnání s FSR 1.0, stejně tak s nativní verzí hry.