Po několika měsících urputného boje skončilo studio Amazon Games poraženo. To, co mělo být jejich prvním a zároveň nejpropracovanějším titulem, nakonec skončilo jakožto propadák. Týmová PvP střílečka Crucible si na svůj vývoj urvala celých 300 milionů dolarů a čas 250 zaměstnanců. Avšak ani takový ohromný rozpočet vám nezaručí kvalitní hru, po které budou hráči prahnout. O čemž se v Amazonu rozhodně přesvědčili.

Crucible nám poprvé vyšel letos v květnu/máji, kdy se objevil na Steamu. Čekali byste, že jedním z problémů byla cena hry. Ale nebyla. Jelikož Crucible jste si mohli zahrát zcela zdarma, prostě stačilo hru stáhnout a pustit se s partou kámošů do hraní. Jak je vám jasné, tak tohle se nestalo. Crucible nikoho moc neoslovil a po pár dnech ho hrálo jen pár tisíc hráčů. A musíte mi dát za pravdu, že online hra bez hráčů je mrtvá hra. Kvůli tomu také Amazon přišel s velmi nestandardním řešením a titul přesunul do uzavřené bety s nadějí, že se jim vše povede dát do pořádku.

Co ale zapříčinilo tenhle nezájem ze strany hráčské komunity? Já bych si dovolil tvrdit, že jedním z důvodů by mohlo být to, že hra měla ve skutečnosti vypadat úplně jinak. Když nám Amazon poprvé umožnil nahlédnout do světa Crucible. To bylo už v roce 2016. Mělo se jednat o jakýsi battle royale, ve kterém se skupina 12 lovců vydá do mimozemského světa. A jak už tomu u battle royale žánru bývá, zvítězit mohl pouze jeden. Zajímavostí zde bylo utváření spojenectví. Protože mimozemský svět skrývá mnohá nebezpečí a sami byste v něm jen tak nepřežili. Mohli jsme tak očekávat intrikaření, zrady ze stran přátel a spousty dalšího.

A nesmím zapomenout na 13. hráče, který měl průběh celé hry pozorovat a řídit ji z povzdáli. Měl mít možnost vytvářet různé eventy, a hlavně mohl být v kontaktu s diváky na streamovací platformě Twitch. Zde by měli diváci k dispozici hlasování, kterým by dokázali ovlivnit průběh celého zápasu.

Za mě se jedná o dost zajímavější koncept než ten, kterého jsme se nakonec dočkali. Crucible totiž vyšel jakožto free-to-play týmová střílečka z pohledu třetí osoby. Kam se poděla možnost ovlivňovat hru za pomoci 13. hráče a diváků na Twitchi? Kdo ví, ale možná už tohle byl první z kroků, který odsoudil Crucible k neúspěchu.

A jak se dalo očekávat, ani přechod do uzavřené nedokázal Crucible zachránit. Přitom vývojáři byli plní optimismu a dušovali se, že se vrátí k rýsovacím prknům a ve spolupráci s komunitou vytvoří jinou, lepší hru. Pak ale nadešel dnešek a oznámení, Crucible bude oficiálně ukončen. Amazonu prostě došlo, že nemá cenu zachraňovat už potopenou loď a obrátili své úsilí směrem k jejich chystanému MMORPG New World.

Přečtěte si také: Připravované MMORPG New World od Amazonu bylo těsně před vydáním odloženo

Ve vzduchu nám tu visí ještě jedna otázka. Jak to bude s našimi penězi? Pokud jste do hry někdy něco investovali, tak se nemusíte bát. Amazon totiž oznámil, že pokud budete chtít vrátit peníze, nebude s tím žádný problém. A dokud nedojde na vypnutí serverů, budou veškeré transakce ve hře nedostupné. Servery zůstanou v provozu ještě měsíc, a poté 9. 11. dojde k ukončení tohoto nevydařeného projektu.

CO O CRUCIBLE ŘÍKAJÍ HRÁČI?

Crucible má na Steamu smíšené recenze. Hráči si stěžují, že je hra moc snadná a postavám chybí více schopností, což negativně ovlivňuje taktizování. Na druhou stranu to prý není odpad, koncept je dobrý, ale chybí chat, voice chat a zejména má hra nudnou hratelnost, jen jednu mapu a k tomu všemu problémy s připojením na servery.

Jiní hráči jdou ještě dál a označují Crucible za parodii na Overwatch se špatnou grafikou a bídnou optimalizaci. „Neskutečně pomalu si hráči navzájem ubírají životy. Když to spojíte s tím, že nemáte žádné možnosti taktiky, tak vaše hra vypadá tak, že stojíte s oponentem vedle sebe a střílíte na sebe bublifukem a možná to jednoho z vás na konci zabije,“ píše svůj pohled na Crucible Stefan ze Slovenska.