Několik dní po oznámení záměru QA zaměstnanců studia Raven Software vytvořit odbor Game Workers Alliance za pomoci Communication Workers of America (CWA) se společnost Activison Blizzard rozhodla oznámit, že toto oddělení reorganizuje. Stalo se tak hned v pondělí, kdy se pracovníci QA oddělení Ravenu vrátili do práce po několikatýdenní stávce.

V e-mailu šéf studia Raven Software Brian Raffel napsal: „V listopadu jsme zahájili proces převodu našich dočasných zaměstnanců na plný pracovní úvazek. Nyní se s vámi mohu podělit o to, že naši kolegové z oddělení QA budou začleněni přímo do různých týmů napříč studiem, včetně animátorů, výtvarníků, designérů, zvukařů, produkce a inženýrství.“ Dále uvedl, že plán na začlenění QA týmu je v přípravě několik měsíců.

Mluvčí společnosti Activision potvrdil serveru Polygon, že k ‚začlenění‘ a přesunu zaměstnanců do různých oddělení doopravdy dochází, celé znění zní takto: „Studio Raven Software se dnes podělilo o organizační aktualizaci, která pokračuje v práci, kterou studio zahájilo v listopadu a která přinese týmy zajišťující kvalitu, ty pak budou pracovat přímo s pracovními skupinami animací, umění, designu, zvuku, produkce a inženýrství v rámci Ravenu. Tato změna posílí spolupráci týmů při podpoře našich her a hráčů, a ještě více posílí příležitosti pro naše talentované pracovníky v oblasti zajištění kvality.

Jedná se o další krok v procesu, který byl pečlivě zvažován a připravován již delší dobu, a tato struktura uvádí Raven do souladu s osvědčenými postupy jiných významných studií Activisionu. Je to také milník v našem širším plánu více integrovat QA do vývojového procesu, protože naše týmy se snaží poskytovat nejlepší koordinaci ve své třídě při provozu služeb v reálném čase.

I když to vypadá jako naprosto normální krok a zcela běžné řešení napříč společností Activision Blizzard, ředitel CWA Tom Smith nepovažuje tento krok za nic víc než jen snahu zmařit právo QA pracovníků v Ravenu na vytvoření vlastní odborové organizace. Proto ředitel naléhá na Ministerstvo spravedlnosti a Federální obchodní komisi, aby se zabývaly minulý týden oznámenou fúzí se společností Microsoft, která přesune Activision Blizzard pod Microsoft Gaming.

Dále poukazuje na nesmyslná módní slova jako je sladění, synergie a reorganizace, za kterými se podle něj schovává zpráva: „My děláme všechna rozhodnutí, my máme veškerou moc.“ Následně upozorňuje na snahu sjednocení pracovního kolektivu pro vyjádření jednotného názoru, čemuž ale odpověděl Activision jednoduchou reorganizací a tím tak zabránila výkonu práv, která jsou chráněna americkými zákony. Kvůli tomu, a mnoha dalším případům, si taky myslí, že by na tak velkou koupi, jako je ta s Microsoftem, měl brát větší zřetel a dohlédnout na ni.

Jak velký dopad tato skutečnost bude mít na odbor, sice nevíme, za to ale mluvčí nabídl další podrobnosti o struktuře práce: „Je přesné říci, že analytici Raven QA budou pracovat přímo v rámci různých oddělení, v podstatě vedle zaměstnanců těchto oddělení, na stejných platformách a pod dohledem oddělení,“ uvedl mluvčí. „Od těchto oddělení budou také dostávat každodenní úkoly. Stále bude existovat manažer QA, který bude zodpovědný za širší pracovní úkoly a celkový kariérní růst ve spojení s dohledem oddělení.

Následkem toho by se pracovníci QA měli stát daleko více součástí týmů, budou mít přehled o vývoji a neměl by vznikat dojem, že jsou odtrženi od celého procesu.

V úterý se společnost vyjádřila k otázce, co s nově vznikajícím odborem a odpověď není moc kladná. Ačkoli Activision Blizzard respektuje práva všech zaměstnanců, jejich rozhodnutí a to, zda se chtějí přidat k odborům, tak po přezkoumání původní žádosti CWA, nebyly obě strany schopné se shodnout na oboustranné výhodné dohody.

Očekáváme, že odbory budou pokračovat v podávání žádosti o volby k NLRB. Pokud bude podána, společnost na tuto petici neprodleně formálně odpoví. Pro společnost je nejdůležitější, aby každý oprávněný zaměstnanec měl možnost, aby byl jeho hlas vyslyšen a aby byl jeho individuální hlas započítán, zároveň si myslíme, že všichni zaměstnanci Ravenu by měli mít možnost se k tomuto rozhodnutí vyjádřit.

V celé společnosti věříme, že přímý vztah mezi manažery a členy týmu nám umožňuje rychle reagovat a přinášet zaměstnancům co nejlepší výsledky a příležitosti. V důsledku těchto přímých vztahů jsme v posledních několika letech provedli řadu změn, včetně zvýšení minimální odměny pro zaměstnance Raven QA o 41 %, prodloužení placeného volna, rozšíření přístupu ke zdravotním výhodám pro zaměstnance a jejich blízkým a převedení více než 60 % dočasných zaměstnanců Raven QA na zaměstnance na plný úvazek. Těšíme se na pokračování přímého dialogu s naším týmem a na společnou práci při zlepšování našeho pracoviště.“