Agresivní systém monetizace zabíjí dobře navrženou hratelnost bezplatného akčního RPG titulu Diablo Immortal, shodují se hráči. YouTube kanál Bellular News jim dává za pravdu, zjistil totiž, že úplné vylepšení hrdiny stojí až 110 tisíc dolarů. To je v přepočtu 2,5 milionu korun. A aby toho nebylo málo, tak bez peněz toho nedosáhnete, nejde to pouze hraním hry.

Ve hře existují tři pilíře vývoje: úroveň zkušeností, úroveň vybavení a legendární drahokamy. První dvě možnosti jsou v mnoha RPG hrách poměrně standardní, ale získávání legendárních drahokamů zahrnuje nákup truhel (obdoba loot boxů). Legendární drahokamy není dokonce možné koupit ani samostatně, pouze přes truhly, kde není garantován jejich počet/hodnota.

Podle komunity Redditu by částka potřebná k úplnému vylepšení postavy mohla být ještě vyšší, existuje totiž ještě jedna úroveň vylepšení, která se odemkne později. Ta má vyžadovat opakování procesu, což by mělo stát dalších 40 tisíc dolarů (922 tisíc korun). A u toho to ještě nemusí skončit.

V souvislosti s agresivními mikrotransakcemi je vhodné připomenout, že kvůli loot boxům nebylo Diablo Immortal spuštěno v Nizozemsku a Belgii, kde mají přísné zákony a loot boxy berou za hazard. Jinak je hra dostupná po celém světě a zdarma ke stažení z Google Play, App Store a Battle.net.

Po tomto zjištění postupně klesá hodnocení na serveru Metacritic. V době psaní tohoto článku má Diablo Immortal uživatelské skóre pouhých 0,8, což je třetí nejhorší výsledek v historii Blizzardu. Hůře jsou na tom pouze Warcraft III Reforged (0,6) a World of Warcraft Classic: Burning Crusade Classic (0,4) z let 2020 a 2021.

Jak se dalo očekávat, hráči kritizují mikrotransakce. Ze začátku se zdá, že Diablo Immortal nemá agresivní cenovou politiku a nenutí hráče do placení. Ovšem po dosažení endgamu začne ono peklo, které ničí PvP.

Někteří hráči se dostávají do nebezpečného kruhu, kdy nejprve utratí pár stovek dolarů, aby získali vytoužený předmět. Pak ale chtějí další a další. A právě na tyhle Blizzard vsadil své karty.